onsdag 14 juli 2010

beyond the reach of Time

I and our faces, my heart, brief as photos (1984) skriver John Berger, kanske var det den sextonde juli 1981: "Poems, regardless of any outcome, cross the battlefields, tending the wounded, listening to the wild monologues of the triumphant or the fearful. They bring a kind of peace. Not by anaesthesia or easy reassurance, but by recognition and the promise that what has been experienced cannot disappear as if it had never been. Yet the promise is not a monument. (Who, still on a battlefield, wants monuments?) The promise is that language has acknowledged, has given shelter, to the experience which demanded, which cried out."

5 kommentarer:

Caroline sa...

Tack för Berger-påminnelsen, kom mig äntl för att beställa "The Red Tenda of Bologna" som jag suktat efter ett bra tag.

On Word Arts sa...

Mycket kvarstår för mig att läsa, men han kretsar ständigt i min närhet. "The Red Tenda Of Bologna" säger du. Jag följer.

Caroline sa...

Det blir min första Berger triggad av att ha läst: http://www.dixikon.se/essa/john-berger-the-red-tenda-of-bologna/

La Bibliofille sa...

Strålande! Jag antecknar nogsammast i min högermarginal och återgäldar med en ödmjuk Bergerrekommendation som möjligen är Er bekant redan: King: A Street Story. Det var många år sedan våra vägar korsades, men då var jag mycket tagen av den.

On Word Arts sa...

Fint omtalad, Bologna. Förstår att du lockades.

King, just det, om hunden? Återstår, men finns i högarna här någonstans.