torsdag 13 september 2012

Andra sidan av

Funderar - börjar långsamt hitta tillbaka till den sysslan - över effekten av att läsa böcker riktigt långsamt och utsträckt. En eller med lite tur ett par sidor varje kväll. Hoppas minnas dagen efter. Hinna lägga dit ett märke för att veta vart man är. Inte nödvändigtvis bara negativ verkan. Nu har jag snart läst ut The Dinner. Det är visserligen en psykologiskt krypande, suggestiv skildring ändå, men min känsla är att jag lyckats dra ut på och förhöja den spänningen tack vare min stressade knapptläsande månad. Det är egentligen en bok man läser på ett dygn. Den har den ådran. Men nu har jag byggt och byggt och byggt och upplösningen pulserar på nattduksbordet. Sedan skall jag rekommendera den. 

Har även inte kunnat låta bli att registrera morgonens ohanterbara information om vad somliga beställer till sin dator från långt borta. Tänker absolut osökt på Dennis Coopers i teorin lika ohanterbara skildring av liknande ämne The Sluts. Vill läsa om den. Oavsett. Vill igen försöka hantera dess sprängkraft.

Inga kommentarer: