måndag 2 maj 2011

Tid passerad

Celebert besök, diverse högtider och helger samt kringflyttning i den stora staden har försett mig med en välbehövlig nätpaus. Det är först när man väl genomför dem som det är möjligt att inse värdet. Tänkandet går andra vägar, utan den elektroniska informationen. Möjligen. Det har i och för sig inte bjudits särskilt mycket tid att läsa övrigt heller, men ett djupare nedsjunkande i vettig journalistik och långsammare rader har jag fått till om kvällarna. Stora, oförminskade tidningar. Som jag har prasslat högljutt med. Belåtet.
(Parantetiskt kan tilläggas att det i Sveriges andra stad sedan ett par år tillbaka bara går att köpa Gårdagens Herald Tribune och Financial Times i butik. Av distributionsskäl tror jag de säger. Så även på flygplatsen. Är inte det helt enastående?)

(Nu senare på kvällen fick jag veta att flygplatsen har börjat få in dagens igen. Alltid något...)

Inga kommentarer: