måndag 12 april 2010

Clelia, Daisy, Glenn, Aristide, Dodose, Osewoudt, Jordan, Dorbeck, even if he doesn't exist at all


I vanlig ordning och som sig bör har semestrandets oanade krafter tagit mig i besittning de senaste veckorna och jag har läst och läst och promenerat och tänkt och beskådat och läst igen, istället för att sitta här framför skärmen och formulera mig. Nu är jag tillbaka i strålningsglansen och hoppas leverera rapporter inom kort. Åtminstone 4 och en halv bok finns att begrunda (halvan kommer av att något mycket läsvärt, på en ljuvligt tyst före detta klostergård i Ligurien, av för mig okänd anledning på sidan 93 började om från sidan 64 och saknade lika många blad längre fram och gjorde mig upprörd i timmar).

Bild: Georgio de Chirico, The Melancholy and Mystery of a Street, 1914.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Ack, att läsa om våren i Ligurien! Ser sannerligen fram emot den rapporten. Hoppas du är alldeles sprudlande av intryck och ljus.

On Word Arts sa...

Indeed, I am. Och behövligt utvilad. Dessutom hade vi sådan tur att våren förkläddes till högsommar just dessa dagar. Den halva boken skall jag avsluta med hjälp av biblioteket, hoppas snart.