måndag 20 juli 2009

Tankelängderna

Ytterligare ett par böcker är nerpackade (fast att jag vet att jag inte kommer att hinna läsa alla och att poängen med semester är att man inte skall skynda sig så fasligt) och avresan närmar sig. Funderar på ledighetsfenomentet i allmänhet, på vad det innebär. Vad man vill. Jag önskar mig oplanerade dagar. God mat på en och annan avslappnad restaurang. Promenader och sömn. Att läsa och anteckna vad jag vill. Jag uppskattar att läsa riktigt svåra och kanske tjocka böcker när jag är ledig, de som sällan finns tid att finna ro i annars. Långa tankar. Långa tankar som inte behöver landa i en slutsats.

5 kommentarer:

Lisa sa...

"Långa tankar som inte behöver landa i en slutsats."

Jag hoppas att jag får plocka med mig det du skriver där, för det vilar en evinnerligt skön känsla i dessa ord...

... och vilken oerhört vacker skrivhörna du har skapat här! Jag häpnar, och återkommer.

La Bibliofille sa...

Bon voyage et bonne lecture!

On Word Arts sa...

Merci! Till er båda. Återkommande är bra, tänker jag. Och jag tänker fortsätta formulera elektronikt under bortavaron. Om andan faller på...

Bokbabbel sa...

Bra sagt! Och vilken härlig bild!

On Word Arts sa...

Tänk att det tycker även jag. In i tropikerna.