måndag 13 augusti 2012

Still


Ett bokskåp är fyllt, och bokhyllor är troligen snart på ingång. Sommaren pågår och jag har äntligen en dag full av antydd höstpepp. Skriver listor. Ringer myndigheter. Försöker få till planer. Gör. Fram tills nu har det annars varit, utöver evinnerliga kartonghögar, mycket poesiläsning och skrivande. En del intressanta bekantskaper och nyförvärv värda att återvända till. Sedan åkte jag på semester med Spill i väskan. Trevlig läsning, såklart kanske, och tidvis imponerande välskrivet. Men har fortfarande inte helt en klar uppfattning om hur det höll sig mot slutet. Spillandet. Välskrivandet. Och så stod jag boklös och famlande ett par kvällar (underliga känsla) enda tills någon läste ut Herman Kochs The Dinner och sträckte över den till min tur med förhoppning om gemensam diskussion snarast utläst. Alltid lovande när en bok anses vara något för en, den här kommer du gilla. Nu; ett par dagar till av ö-liv. Kvällsbad och måsar som för väsen. Sensommarblomdoft och nakna barn. Sedan återvändande. Hösten är ljuvt öppen, men i min tanke ämnar jag dricka alldeles för mycket kaffe och fastna i lätt bortglömda teorisidor till långt in på kvällen.

Inga kommentarer: