torsdag 5 juli 2012

nor nor

Underligt att nästan en bok tro att man läser av en viss författare, besviket undrande, varför detta nu. Snart igenom Sofia Nordins Gå sönder, gå hel i ständig jämförelse med Marie Norins Kupa (vad jag nu fick denna allt ifrån självklara sammanblandning ifrån. Kanske sådant som kan uppstå när man har tillgång till promillen av sina böcker?) Jag älskade Kupa. Jag älskar inte Gå sönder, gå hel. Nu när saken uppdagats skall jag försöka läsa ut mer storsint. Och återkomma.

Och sakteliga, sakteliga samlar jag in mina små bokbarn (för natten). Packar utspriddheter i kartonger och letar bokhylleföretag. Innan månadsskiftet töms lagret på boklådor och sköna lässittdon. Imorgon flyger jag ner och förbereder mottagandet och återser den vilda vackra gröna staden.

Inga kommentarer: